DiRaArzMi

DiRaArzMi

:: BerMuLa Lah DiRiKu MenJaDi PeLaJar ::

Pelajar? huh...Boleh ke aku terima ilmu lagi...otak da semakin tepu....hmm....


Alhamdulillah....Setelah mngajar di SMKPK (Pulau Ketam) selama hampir 2 bulan...aku diterima menjadi pelajar di UNIVERSITI PENDIDIKAN TANJUNG MALIM (UPSI)...Gembira tak terkata...Hanya 2 perkataan yang mampu aku ungkapkan.....


"ALhamdulillah"
"Syukur"


Berkat kesabaran dan doa ibu bapaku....aku dapat meneruskan pengajian ku untuk menjadi seorang guru. :)
Impian ku semakin hampir...insyaALLAH kalau diizinkan ALLAH aku akan meneruskan cita-citaku hingga aku dapat mengembirakan orang lain...:)


So, dalam pada itu aku sibuk membuat persiapan tuk mendaftarkan diri sebagai seorang pelajar di UPSI.

CHECKLIST PENDAFTARAN:
*Sijil Asal
*Sijil Fotostat
*I/C
*Gambar Pasport
*Check-up
*Borang butiran diri
*Borang Kesihatan pelajar
*Borang Nikah (Opps....yang ni tak termasuk dalam checklist pendaftraan oke...! belum tiba lagi saat itu C(: )


DONE!!!
Semua task dah settle.....tinggal jasad dan roh saja yang perlu dimantapkan....huh...."Moga-moga aku boleh buat yang terbaik" insyaALLAH....


Sesi pendaftaran pada 4 Julai 2010...ramai sungguh ! 
terfikir sejenak : ramai produk UPSI...tapi kenapa ada lagi GSTT di Malaysia ni....hmmm..pelik !


pendaftaran macam biasa beratur, bagi borang, isi borang, kemaskini borang dan hantar borang.. task yang biasa berlaku semasa sesi pendaftaran tak kira lah mana-mana universiti pun...hihi :) sampai ke petang jugak lah..penat ! pas daftar pg cari bilik...hmmm..itu pun seminggu je dok kat kolej kediaman UPSI..sebab kami-kami ni TIDAK AKAN diberikan kolej kediaman.....jadi selepas seminggu induksi kami akan berpindah dan carilah rumah-rumah yang berdekatan dengan UPSI...aduuhhhh...


Haa...cakap pasal Induksi...best jugak lah time nie....dapat kenal-kenal dengan kawan-kawan baru..:) dari pelbagai pelusuk negeri....hikhikhik macam-macam ragam dan macam-macam loghat..tu yang best tu...


Inilah tempatnya...yang menghimpunkan kesemua pelajar-pelajar DPLI 201/2011
Dewan SITC (UPSI)

Induksi DPLI 2010/2011

 inilah kawan-kawan seperjuangan saya ketika di UPSI...sehingga lah Berpraktikal..hihi

 Wahh..masing-masing muka malu-malu lagi....hihihi dah kenal masing-masing kurang malu.... C(:

Deretan wanita-wanita dibawah lindungan kaabah..amin ya robb...:)

Itulah serba sedikit kisah saya ketika melangkah ke UPSI, Tanjung Malim. banyak kenangan telah diukir disana...dalam menjadi sorang bakal pendidik..insyaALLAH....

Dilla (mek klate) , Jilla (gadis Kuala selangor), Nadia (Puan semenyih) & kak reen (marka kedah)..im gonna miss u alls damn much lorh...banyak kenangan yang telah kita semai kat tanjung malim tu..walaupun sekejap tapi macam-macam agenda yang telah kita buat....hehehe 

Pahit, manis, tawar, kelat semua adalah..tak terkata...:) walau kita semua jauh, tapi hati mesti dekat deh.... 


*Next Chapter: Kelas P&P DPLI 2010/2011

No comments:

Post a Comment